Blogger Backgrounds

Wednesday, December 14, 2011

Bebelan TanSri 3 : redha VS pasrah ?

hahaa. ayat nie mesti korang taw kan dari cite manee, nak buat mcm mane. penangan cite melayu OMBAK RINDU. haha. agak seronok lah tgk cite tuhh.  :)





dalam cite tuh, dye cakap. redha berlaku apabila kita betul2 ikhlas. pasrah pula kita berserah dan menerima seadanya. jadi korang selalu kat mana  ? redha atau pasrah  ? haha



aku ade satu situasi, yang mane situasi nie sdang menganggu aku jugak skunk niey. haha. tak dapat nak membezakan antara redha dan pasrah. :/



orang cakap. mulut cakap lain tapi hati cakap lain. tetapi aku percaya atas pemikiran yang rasional, keputusan tersebut adalah yang terbaik. jadi, sebagai seorang manusia aku hanya mampu untuk mendoakan kebahagiaan dan kejayaan bersama. mungkin pada mulanya aku PASRAH tetapi percaya aku akan mengubahnya kepada REDHA.








*korang semua pun kena buat bende yang sama. terima dulu seadanya, pasrah dahulu then  baru kita pupuk redha itu. segala-galanya kita harus percaya sudah tertulis oleh-NYA.  :)

No comments:

Post a Comment

do please leave your comment. anything will be fine, for me (;